Sosiaalinen media on tullut isoksi osaksi arki- ja työelämäämme. Sosiaalisen median analytiikka onkin nopeasti kasvava ja kehittyvä markkina, joka on kooltaan yli 6 miljardia dollaria ja kasvaa vähintään 25 % vuodessa.
Myös itse sosiaalisen median alustat ja niiden käyttötapa kehittyvät erittäin nopeasti. Kun vain muutama vuosi sitten keskustelu verkossa ja sosiaalisessa mediassa oli puhtaasti tekstipainotteista, nyt kuvat ja videot ovat vallanneet uutisvirrat.
Tämä on haaste analytiikkatyökaluille, jotka eivät ole kyenneet muuttumaan markkinan mukana. Suurin osa näistä on kehitetty tulkitsemaan puhtaasti tekstipohjaisia viestejä. Kuitenkin Facebookissa yli 90 % viesteistä sisältää kuvan tai videon, Twitterissä 55 % ja Instagramissa käytännössä 100 %.
Oululainen kasvuyhtiö InsightsAtlas on markkinoiden ensimmäinen skaalautuva sosiaalisen median SaaS-analytiikkapalvelu, joka kykenee tulkitsemaan myös kuva- ja videomuotoista some-sisältöä ja tukee yrityksen korkeimman johdon strategista ja taktista päätöksentekoa.
”InsightsAtlaksen teknologia, mikä perustuu itse kehitettyyn tekoälyyn, pureutuu viesteihin pintaa syvemmälle. Sillä on kyky tulkita monimutkaista dataa (kuvat, videot, linkit, sarkasmi, ironia, jne). Näin viestinnän sävystä ja sisältöjen laadusta tehdään aina oikea päätelmä,” kertoo yhtiön toimitusjohtaja Jarkko Jokirinta.
”Vanha viisaus, minkä mukaan kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa kuvastaa hyvin sitä, mihin InsightsAtlas keskittyy. Analysoimme tietoa oikeilla tekniikoilla, jalostamme ja puemme sen yritysjohdolle sopivaan muotoon. Ja teemme kaiken tämän kustannustehokkaasti,” Jarkko jatkaa.
InsightsAtlas -palvelun tuottamia hyötyjä ovat muun muassa kattava käyttäjäyrityksen brändin hallinta ja johtaminen, tehokas mielipidevaikuttajamarkkinointi sekä digitaalisten markkinointi-investointien tuottavuuden todentaminen.
Yhtiö on valittu yhtenä harvalukuisista suomalaisista yrityksistä Tekesin Nuoret ja Innovatiiviset Yritykset (NIY) -kasvurahoitusohjelmaan, jonka puitteissa yhtiö on saanut avustusta kasvuun ja kansainvälistymiseen. InsightsAtlaksella on todennettu liiketoimintamalli ja merkittäviä markkinakategoriajohtaja-asiakkuuksia Suomessa ja kansainvälisesti. Yhtiö onkin päättänyt hakea lisärahoitusta kasvu- ja kansainvälistymissuunnitelmansa nopeuttamiseksi.
Ota yhteyttä, niin kerromme mielellään lisää!